Vor fi semnate primele contracte cu finanțare nerambursabilă prin POR

Social

Primarul George Scripcaru va semna primele contracte cu finanțare europeană nerambursabilă, prin Programul Operațional Regional, după ce mai multe proiecte depuse de Municipalitate au obținut punctajul necesar după evaluarea tehnico-economică. Cele mai avansate proiecte, din punct de vedere al pregătirii lor pentru semnarea contractelor, sunt: amenajarea de benzi dedicate transportului public in Municipiul Brașov și trotuare adiacente; reabilitarea și modernizare Colegiul Tehnic Maria Baiulescu și realizarea unui spațiu multifuncțional de recreere și sport în zona La Iepure.

„Sper ca în următoarele săptămâni să semnăm primele contracte de finanțare cu fonduri de la Uniunea Europeană, pentru proiectele prevăzute în SIDU (Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană n.n.), proiecte pe care Municipalitatea le-a depus la ADR Centru pentru finanțare prin Programul Operațional Regional. În urma evaluărilor tehnice și financiare, mai multe proiecte au obținut punctajul necesar și au intrat în faza precontractuală. Cele mai avansate sunt cele referitoare la benzile dedicate pentru autobuze, reabilitarea Colegiului Tehnic Maria Baiulescu și amenajarea zonei de agrement din zona La Iepure. Alte proiecte pentru care s-a finalizat procedura de evaluare sunt: pistele de biciclete, terminalul de la gară, Park&Ride-ul de la Bartolomeu, sistemul de monitorizare al traficului, achiziția de troleibuze și autobuze ecologice și garajul pentru RAT BV. Sper să semnăm cât mai repede contractele de finanțare, pentru a putea demara procedurile de licitație. Chiar dacă termenul pentru finalizarea lucrărilor și achizițiilor este decembrie 2023, având în vedere experiența cu prelugirea termenelor din cauza contestațiilor sau pentru că firma carea câștigat licitația nu a putut duce la sfârșit lucrarea, vreau ca în prima parte a anului viitor să semnăm contractele de lucrări pentru multe dintre aceste proiecte”, a declarat primarul George Scripcaru.

Date tehnice

Amenajare benzi dedicate transportului public in Municipiul Brașov și trotuare adiacente

Lungimea traseelor identificate va fi de 16,26 km și se va realiza pe următoarele străzi/tronsoane de străzi:

Traseul 1: sensul Astra-Bartolomeu: Strada Poienelor – 90 m pe sensul către Bulevardul Saturn; Calea Bucuresti -1990 m; Strada Toamnei – 300 m (sens unic); Bulevardul Mihail Kogălniceanu -750 m (sens unic); Bulevardul Iulia Maniu -1100 m (sens unic); Strada Nicolae Iorga -600 m (sens unic); Strada Lungă -2050 m; Calea Făgărașului -800 m;

Traseul 2: sensul Bartolomeu – Astra: Calea Făgărașului -800 m; Strada Lungă -2050 m; Bulevardul Eroilor -890 m (sens unic); Bulevardul 15 Noiembrie -1550 m (sens unic); Calea București – 1990 m

Traseul 3: Bulevardul Victoriei -1300 m (650 m pe fiecare sens)

Benzile dedicate transportului public se vor amenaja adiacent trotuarelor, astfel încât să se păstreze toate zonele amenajate pentru oprirea autobuzelor în vederea debarcării/îmbarcării călătorilor. Amenajarea întregului traseu al mijloacelor de transport în comun s-a realizat în așa fel încât autobuzele să aibă mereu prioritate față de traficul privat, cu excepția traversării intersecțiilor, unde toate vehiculele din trafic vor respecta legislația în vigoare.

Conform normativelor în vigoare, benzile dedicate vor avea lățimea de 4 metri pe fiecare sens de circulație. Amenajarea se va face prin frezarea stratului de uzură pe toată lungimea traseului, pe o adâncime de 4 cm, apoi se va așterne un strat de uzură din beton asfaltic colorat pe înălțimea de 4 cm astfel încât să se păstreze cota existentă a terenului amenajat și pentru a fi ușor de remarcat în trafic. Se va reface marcajul longitudinal și transversal, cu vopsea reflectorizantă, pe toată lungimea traseului și pe toată lățimea carosabilului.

Durata estimată de execuție este de 16 luni (inclusiv organizarea procedurii de achiziție pentru proiectul tehnic și a detaliilor de execuție).

Pe suprafața benzilor dedicate, la începutul fiecărui sector (în zona intersecțiilor), se va aplica un marcaj „BUS ONLY” care va informa participanții la trafic despre existența benzii dedicate. De asemenea, se vor monta, adițional semnelor de circulație existente, indicatoare rutiere de avertizare și informare asupra dispunerii benzii dedicate transportului în comun în cadrul carosabilului.

Delimitarea fizica a benzilor dedicate pentru mijloacele de transport public de călători, față  de celelalte benzi rutiere, se va putea realiza atât cu profile din cauciuc de înălțime joasă, cât și cu marcaje în relief cu rezonanță. Ambele soluții tehnice nu distrug sistemul rutier actual prin tăiere longitudinală pe o distanță de 16,26  km și permit traversarea benzilor dedicate de către mașinile de intervenție sau a salvării, în cazuri de urgență.

Valoare: 16.635.940,40, inclusiv TVA. Contribuția Primăriei Brașov este de 2% din valoarea eligibilă.

Realizarea unui spațiu multifuncțional de recreere și sport – zona La Iepure

Zona va fi amenajată cu un poligon pentru ciclism pentru învățarea școlarilor să se deplaseze în trafic cu ajutorul bicicletei, ca mijloc de mobilitate complementar celui auto. In acest sens proiectul propune o pistă pentru biciclete cu lățimea de 2,00m – două benzi de circulație pe o lungime totală de cca 300m, cu un traseu sinuos, prevăzut cu treceri pentru pietoni, indicatoare de circulație rutieră, semafoare și un sens giratoriu. Terenul fiind în pantă, prin lucrările de sistematizare verticală premergătoare amenajărilor panta acestuia va fi valorificată, pistele pentru biciclete fiind proiectate pe teren în pantă, lucru des întâlnit la străzile din municipiul Brașov. In momentul examenelor vor intra pe traseu până la patru mașinuțe electrice pentru ca simularea să fie cât se poate de apropiată de problemele reale cu care se confruntă în trafic.

Pot participa simultan la curs cel mult 40 de cursanți repartizați la doi instructori.

O alee pietonală principală pietruită străbate terenul pe axa nord-sud, făcând legătura dintre accesul pe teren, pavilionul administrative și platoul belvedere situat la cota cea mai înaltă a amplasamentului. Această alee face legătura cu toate zonele amenajate pentru recreere – aparate fitness, foișoare, balansoare pentru adulți, locuri de joacă pentru copii. Din loc în loc, de-a lungul acesteia, sunt prevăzute bănci din lemn pentru odihnă.

Pentru introducerea acestui spațiu creat în circuitul spațiilor destinate activităților recreative cotidiene se vor efectua consolidări ale terenului, sistematizarea verticală a terenului și amenajări atât peisagere (plantații perene, zone verzi zone verzi înierbate și/sau plantate cu arbuști ornamentali și copaci specifici vegetației zonei climatice în care este situat amplasamentul), cât și amenajări de spații pentru recreere (se vor realiza spații de joacă pentru copii, foișoare, pergole, zone de odihnă).

De asemenea, sunt prevăzute două traversări pietonale ale canalului, pe latura de est a amplasamentului existent, care fac legătura cu versantul vestic împădurit al Dealului Piscul Vechi.

Valoare:  8.864.327,31  LEI (inclusiv TVA). Contribuția Primăriei Brașov este de 2% din valoarea eligibilă.

 Reabilitarea și modernizarea Colegiului Tehnic Maria Baiulescu

  Destinația principală a clădirii: clădire de învățământ

Clădirea este un ansamblu de două corpuri de construcții. Regim de înălțime: D + P + 2Etaje + Mansardă parțială.

Clădirea este rectangulară și se dezvoltă sub forma unui careu în jurul unei curți interioare, pe un teren pantă.

Structura de rezistență este alcătuită din fundații de zidărie parțial degradată de cărămidă și blocuri de piatră spartă, nelegate cu mortar; pereții din zidărie portantă de cărămidă; planșee din bolți de cărămidă peste demisolul parțial; beton și lemn în rest.

Acoperișul este de tip șarpantă din lemn.

Finisajele exterioare sunt din tencuieli drișcuite, tâmplărie PVC și lemn.

Finisajele interioare sunt cu zugrăveli pe bază de apă sau lavabile, pereții sunt placați cu faianță și lambriuri de lemn; pardoselile sunt cu parchet, gresie , mozaic; tâmplăria este din PVC și de lemn.

Soluții propuse

Se propune reabilitarea și modernizarea corpurilor de clădire existente în cadrul colegiului, astfel încât clădirea să fie adusă la standardele impuse de legislația în vigoare d.p.d.v. tehnic și funcțional.

Se dorește înlocuirea tâmplăriilor exterioare, termoizolarea clădirilor și refacerea finisajelor și instalațiilor; lucrări de întreținere și reparații ale învelitorii; reparații ale hidroizolațiilor de peste terase; reparații ale coșurilor de fum și ale sorturilor din tablă; reparații la coame și dolii; reparații fațade; înlocuirea instalațiilor de preluare a apelor pluviale (jgheaburi, burlane), înlocuirea parazăpezilor.

Tencuiala de pe toate fațadele se va înlocui integral cu una nouă, termoizolantă pe bază de var.

Se vor realiza lucrări de refacere a finisajelor interioare; se vor recompartimenta grupurile sanitare; se reutilează atelierele de alimentație publică.

Se vor realiza lucrări în scopul aducerii la standardele actuale a circulațiilor și căilor de evacuare; au fost create goluri noi, prevăzute cu uși cu autoînchidere în zonele casei scărilor, au fost modificate sensurile de deschidere ale ușilor sălilor de clasă și laboratoarelor; s-a prevăzut crearea unui spațiu tehnic în centrala termică; se va modifica accesul în anumite spații și vor fi desființați pereți de compartimentare; pereți despărțitori din gipscarton.

Se vor prevedea sisteme modulare de ventilare cu recuperare de căldură în corpul B, respectiv în sălile de clasă și grupuri sanitare.

Centralele termice existente se vor înlocui cu trei centrale pe gaze, astfel dimensionate încât să poată furniza necesarul de apă caldă și agent termic, în funcție de temperatura exterioară, și de temperatura necesară în funcție de activitățile desfășurate în diferitele spații.

Valoare: 14.325.259,80 lei inclusiv TVA.Contribuția Primăriei Brașov este de 2% din valoarea eligibilă.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din domeniul medical, urmărește-ne pe Facebook.

Lasă un răspuns Anulează răspunsul