Poiana Brașov devine din stațiune de iarnă, stațiune all season

Social

Primul document oficial care va transforma Poiana Brașov dintr-o stațiune dedicată sporturilor de iarnă într-o locație care să ofere pe tot parcursul anului activități de agrement a fost aprobată vineri de Consiliul Local Brașov.

Planul Integrat de Dezvoltare a Activităților Turistice și de Agrement din Poiana Brașov, propus de primarul Brașovului, George Scripcaru, conține toate obiectivele de investiții ale Municipalității în următorii trei ani, cu scopul de a crește numărul turiștilor care aleg Poiana Brașov pentru un sejur mai lung, nu doar pentru weekend, și pentru toate anotimpurile, nu doar iarna.

,,Mă bucur că această strategie de dezvoltare a turismului din Poiana Brașov a fost adoptată de către domnii consilieri, pentru că ea conține liniile directoare pe baza cărora se va dezvolta această stațiune în următorii ani. Înainte de a veni cu ea în fața Consiliului Local am prezentat-o și domnului ministru al fondurilor europene, Ioan Boloș, pentru a vedea care dintre proiectele noastre de investiții din Poiana Brașov sunt eligibile pentru a fi finanțate cu fonduri europene. Abia după ce am primit susținerea domnului ministru, am propus Consiliului Local   acest plan, pentru că această transformare a Poienii are nevoie de fonduri consistente și este foarte important să accesăm cât mai multe finanțări nerambursabile, așa cum am făcut încă de la aderarea României la Uniunea Europeană. Prin această strategie ne propunem să asigurăm facilități cât mai variate de petrecere a timpului liber pentru turiști, indiferent de sezon. Pentru sezonul de iarnă, pe lângă extinderea domeniului schiabil, dorim să dezvoltăm schiul de tură, să amenajăm trasee de schi fond de agrement și trasee pentru drumeții pe rachete de zăpadă. În celelalte trei anotimpuri, vom dezvolta cel mai mare domeniu de ciclism pentru mountain bike din România, cu 100 de km de piste, vom amenaja o pistă de sanie de vară, vom lega vârful Postăvarul cu Poiana Brașov printr-o tiroliană diferită de cele cu care ne-am obișnuit în alte locații, vom construi un loc de joacă acvatic, un  parc aventura, trasee de cart montan și o zonă pentru a exersa săriturile cu bicicleta. Realizarea investițiilor din strategia aprobată de consiliul local va transforma Poiana Brașov în principala stațiune  montană a României, indiferent de anotimp”, a declarat primarul George Scripcaru.

Detalii din Planul Integrat de Dezvoltare a Activităților Turistice și de Agrement din Poiana Brașov:

Sezonul de iarnă

  • Extindere domeniul schiabil cu 30 de hectare:

– Amenajarea a încă 10 km de pârtie
– Construirea a două noi sisteme de transport pe cablu: o telegondolă și un telescaun
– Amenajarea unui nou lac de acumulare
Valoarea investiției: aprox. 32 milioane de euro.

  • Schi fond, sporturi nordice, schi de tură

– Spațiul mare din zona Poienii de jos este recomandat pentru infrastructura sporturilor nordice, în special pentru schi fond.
– Se recomandă poziționarea accesului la traseele de schi fond direct de la zonele de parcare. Atractivitate: nivel ridicat (pentru toate categoriile de vârstă și clasele sociale)
– Se recomandă planificarea traseelor de schi fond în afara domeniului schiabil (evitarea intersectării cu pârtiile) cu o lungime a traseului între 3.000-8.000 m.
Schiul de tură este, de asemenea, un sport foarte popular.
– Se recomandă crearea infrastructurii necesare și asigurarea accesului sportivilor pe tot domeniul schiabil din Poiana Brașov.

  • Drumeții pe rachete de zăpadă, plimbări  în natură cu ghid

În afară de domeniul schiabil, natura frumoasă din jurul stațiunii Poiana Brașov oferă o gamă variată de opțiuni pentru drumeții pe rachete de zăpadă. Nu sunt necesare infrastructuri speciale, ci doar echipamente închiriate și organizarea de drumeții cu ghizi specializați.

 Sezoanele primăvară-toamnă

  • Amenajarea unui domeniu de ciclism, pentru mountain-bike

Prin proiectul de față propunem o soluție pentru relansarea economică a turismului de vară din zona Poienii Brașov și a împrejurimilor sale, prin construcția și operarea a 100 km de rute de mountain biking (ciclism montan), care vor fi folosite în principal de sportivi din întreaga țară dar și din străinătate și care se adresează deopotrivă amatorilor, dar și sportivilor profesioniști. Prin câțiva pași simpli Brașovul poate deveni destinația numărul unu pentru mountain biking în România și una dintre cele mai importante din Europa de Sud Est.

Domeniul dedicat mountain biking-ului va cuprinde trasee care sunt foarte similare potecilor turistice deja existente în Masivul Postăvarul, deci se vor integra în peisajul natural al zonei în cel mai armonios mod cu putință. Brașovul este deja o atracție pentru mountain bikeri, dar astfel poate deveni cea mai importantă rețea de trasee de profil din această parte a Europei.

  • ZipLine

Zip Line este un cablu de oțel suspendat, montant pe o pantă înclinată. Este conceput pentru a permite transportul uneia sau mai multor persoane folosind forța gravitațională. În general este cunoscut ca o tiroliană.
Un tur de agrement la nivelul coronamentului pădurii este o formă cunoscută de agrement și este în general folosită în stațiunile montane din întreaga lume.
Turiștii sunt prinși de un ham cu câteva elemente de siguranță de pe o platformă (START) și apoi sunt lansați cu diferite viteze, în funcție de designul sistemului, către vale unde ajung, printr-un sistem de frânare, la sosire.
Zip Line-urile sunt destinații populare atât în stațiunile montane, cât și în parcuri de aventură dedicate.
În Poiana Brașov se propune elaborarea unui Zip Line care să lege Vârful Postăvaru de Poiana Brașov.
Acest cablu va oferi o coborâre spectaculoasă și în deplină siguranță pentru turiștii de primăvară, vară și toamnă.

  • Sanie de vară

Se propune construirea unei piste de sanie de vară, potrivită pentru operare de-a lungul întregului an (funcționare inclusiv iarna și indiferent de condițiile meteo), cu un sistem propriu de urcare de genul „Alpine Coaster”. Acest sistem ar permite o operare confortabilă și sigură în condiții de umiditate /ploaie sau ninsoare.
Se recomandă amplasarea punctului de acces la pista de sanie de vară în apropierea stației inferioare a telecabinei Capra Neagră, pe platoul de lângă Centrul de Agrement al stațiunii, limitrof pârtiei Bradul.
În această versiune de proiectare, lungimea pistei de coborâre ar fi de aproximativ 1.500 metri cu o diferență de nivel de 155 metri, iar lungimea traseului de urcare ar fi de aproximativ 680 m.

  • Loc de joacă acvatic

Se propune construirea unui mic loc de joacă acvatic în zona stațiunii Poiana Braşov. Instalarea mai multor zone mici de joacă, prevăzute cu apă curgătoare și un design atractiv integrat mediului natural.
Rețeaua de apă a sistemului de producere a zăpezii ar putea fi folosit pentru alimentarea bazinelor mici/ iazurilor de joacă. Iazurile de joacă trebuie etanșate cu un strat de folie și un strat de pietriș.
Echipamentele de joacă și traseele de curgere a apei trebuiesc realizate din materiale naturale (lemn, piatră). Instalarea de mobilier de gradină/bănci/mese este indicată în apropierea zonelor de joacă.

  • Traseu de aventură la înălțime

Amenajarea unui traseu de aventură pe frânghii la mare înălțime și a unuia la mică înălțime, având în vedere că zona împădurită de la marginea stațiunii Poiana Braşov este potrivită pentru construirea unui astfel de traseu pe frânghii ancorate de copacii din pădure.

Avantajele constau în ușurința de acces, infrastructura existentă (unități de gastronomie, facilități sanitare) din zonă și spațiul aproape nefolosit (aproape nici un conflict în utilizare, cu excepția activității silvice).

  • Cart montan

Infrastructura de transport pe cablu existentă (telecabinele, telegondola), pot asigura transportul carturilor montane.

Punctul de start și de sosire pentru traseul de cart montan ar fi determinate în funcție de amplasamentul stațiilor inferioare și superioare ale instalației.

Traseul de cart montan ar trebui poziționat separat față de rutele de drumeții și de drumuri de acces, pentru evitarea conflictelor de utilizare. De asemenea, înclinarea pistei de cart trebuie să fie cuprinsă între 5% și maxim 18%. Lățimea necesară a pistei este cuprinsă între aprox. 2.5 și 3 m.

  • Pump track

Traseele de pump track presupun formarea unor sărituri din pământ pe care copii și tinerii pot exersa mersul pe bicicletă și săriturile.

Astfel de dezvoltări pot fi utile și pentru organizarea de concursuri pe viitor.

  • Spațiu de joacă în pădure

Suprafața mare de teren împădurit de la marginea stațiunii Poiana Brașov este potrivită și pentru construirea unui spațiu de joacă în pădure și a unui traseu de aventură foarte atractive pentru familiile cu copii.

Avantajele constai în ușurința accesului, sustenabilitate (dacă sunt folosite materiale naturale cum ar fi piatra și lemnul), costurile relativ mici de construcție și întreținere (fără conflicte de utilizare, cu excepția activităților de silvicultură).

Instalarea unui spațiu de joacă/traseu de aventură prin pădure cu stații de joacă realizate din materiale naturale (lemn, piatră, sfoară etc.). Instalarea de mobilier de gradină /bănci/mese în apropierea echipamentului de joacă.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.

Lasă un răspuns